در کادر مربوط به شناسه کاربری و گذرواژه برای ثبت نام غیر حضوری دوره کارشناسی ورودی مهر ماه چه وارد کنم؟
چنانچه ورودی مهرماه و مقطع کارشناسی هستيد از کاراکتر K001 به همراه شماره داوطلبی برای شناسه و از کد ملی برای گذرواژه استفاده نمائيد.
در کادر مربوط به شناسه کاربری و گذرواژه برای ثبت نام غیر حضوری کارشناسی ورودی بهمن چه وارد کنم؟
چنانچه ورودی بهمن مقطع کارشناسی هستيد از کاراکتر K002 به همراه شماره داوطلبی برای شناسه و از کد ملی برای گذرواژه استفاده نمائيد.
آیا می توان بیشتر از 20 واحد درسی برای یک ترم انتخاب کرد؟
اگر ميانگين نمرات دانشجويى در يک نيمسال حداقل ١٧ باشد، در اين صورت دانشجو در نيمسال تحصيلى بعد مى تواند حداكثر تا 24 واحد درسى اخذ نماید.
در ترم تابستان چند واحد می توان برداشت؟
حداكثر واحد مجاز انتخابى در دوره تابستان 6 واحد درسى است.
در صورتی که تعداد واحدها در یک ترم کمتر از 12 واحد شود چه می شود؟
در صورتى كه واحد هاى انتخاب دانشجو در هر نيمسال به تشخيص شوراى آموزشى دانشگاه، بنا به دلايل موجه و خارج از اراده دانشجو به كمتر از ١٢ واحد درسى برسد در اين صورت اين نيمسال به عنوان يك نيمسال كامل در سنوات تحصيلى و مشروطى وى محسوب مى شود، اما دانشجو در آن ترم نمى تواند ممتاز محسوب شود.
اگر همه واحدها را پاس کرده باشیم و فقط یک درس باقی مانده باشد باید یک ترم برای یک درس بمانیم؟
در صورتى كه دانشجو براى فراغت از تحصيل تنها يك درس نظرى باقى داشته باشد، با رعايت كليه شرايط و موافقت شورا می تواند آن درس را به صورت معرفى به استاد در ابتداى نيمسال تحصيلى اخذ نمايد و مى بايد نمره آن تا يايان همان نيمسال در كارنامه دانشجو درج شود.
درس جبرانی چیست؟
درسى است كه با تاييد گروه آموزشى، گذراندن آن براى رفع كمبود دانش یا مهارت دانشجو، در آغاز دوره تحصيلى، ضرورى تشخيص داده می شود.
حداکثر تعداد واحد جبرانی چند تا است؟
تعداد واحدهاى جبرانى در دوره های كارشناسى حداكثر ١٠ واحد می باشد.
آیا دروس جبرانی در معدل تاثیرگذار هستند؟
نمره دروس جبرانى در معدل نيمسال و كل محاسبه نمی شود.
مدت مجاز تحصیل در دوره کارشناسی پیوسته چند سال است؟
مدت مجاز تحصيل در دوره های كارشناس پيوسته چهار سال است.
آیا امکان افزایش مدت مجاز تحصیل در دوره کارشناسی پیوسته وجود دارد؟
دانشگاه اختيار دارد در شرايط خاص و با تصويب شوراى آموزشى دانشگاه، حداكثر دو نيمسال براى دوره کارشناسى پيوسته، مدت مجاز تحصيل را افزايش دهد. چنانچه دانشجو دراین مدت دانش آموخته نشود از ادامه تحصيل محروم می شود.
حداقل نمره قبولی در هر درس چند است؟
حداقل نمره قبولى در هر درس ١٠ است.
شرایط حذف یک درس در یک ترم چیست؟
دانشجو مى تواند در صورت اضطرار تا دو هفته قبل از شروع امتحانات پايان نيمسال، صرفا يك درس نظرى را حذف اضطرارى كند به شرط آن كه تعداد واحدهای باقيمانده دانشجو كمتر از ١٢ واحد نشود.
شرایط حذف تمام دروس یک ترم چیست؟
در شرايط خاص، حذف تمام دروس يك نيمسال تحصيلى با درخواست كتبی دانشجو و تاييد شوراى آموزشى دانشگاه قبل از شروع امتحانات و با احتساب در سنوات تحصيلى امكان پذير است.
آیا نمره مردودی یک یا چند درس در معدل حساب می شود؟
مردودى در يك يا چند درس در معدل نيمسال و كل محاسبه شده و گذراندن آن در نيمسال هاى بعدى موجب حذف نمره مردودى نمى شود.
معدل مشروطی چند است؟
چنانچه ميانگين نمرات دانشجو در هر نيمسال تحصيلى كمتر از ١٢ باشد، دانشجو در آن نيمسال مشروط تلقى می شود و در نيمسال بعدى حداكثر مى تواند تا ١٢ واحد درسى انتخاب كند.
آیا با مشروطی اخراج می شویم؟
چنانچه دانشجویی در دوره کارشناسى پیوسته ٣ نیمسال اعم از متوالى يا متناوب مشروط شده باشد، در مواردى كه معدل كل دانشجو ١٢ يا بالاتر باشد، در سقف سنوات مجاز می تواند تا زمانى كه در نيمسال هاى بعدى مشروط نشود به تحصيل ادامه دهد در غير اين صورت از تحصيل محروم مى شود.
چگونه می توان مرخصی تحصیلی گرفت؟
دانشجو مى تواند با رعايت سنوات مجاز تحصيل، در دوره کارشناسی پیوسته حداکثر دو نیمسال از مرخصى تحصيلى با موافقت شوراى آموزشى دانشگاه استفاده كند.
آیا امکان تغییر رشته یا گرایش در دوران کارشناسی وجود دارد؟
دانشجوى دوره كارشناسىی پيوسته با داشتن شرایط زير مى تواند از يک رشته يا گرایش به رشته يا گرايش ديگر تحصيلى در همان دانشگاه تغيير رشته يا گرایش دهد:
الف) وجود رشته يا گرايش مورد تقاضاى دانشجو در دانشگاه؛
ب) موافقت شوراى آموزشى دانشكده هاى مبدا و مقصد و تاييد شوراى آموزشى دانشگاه؛
ج) كمتر نبودن نمره هاى اكتسابى دانشجو در آزمون سراسرى گروه آرمايشى ذى ربط از نمره آخرين فرد پذيرفته شده در آن رشته يا گرايش در دانشگاه و در سال پذيرش با تاييد سازمان ستجش آموزش كشور؛
د) امكان ادامه تحصيل دانشجو در رشته يا گرايش جديد در سنوات مجاز باقیمانده؛
شرایط معادل سازی دروس چیست؟
معادل سازى دروس صرفا در شيوه هاى آموزشى هم عرض زير صورت مى گيرد:
الف) واحد ها گذرانده دانشجوى حضورى به دوره های حضورى، نيمه حضورى يا غير حضورى؛
ب) نيمه حضورى به نيمه حضورى و غير حضورى؛
ج) غير حضورى به غير حضورى؛
با کسب چه معدلی می توان از مقطع کارشناسی فارغ التحصیل شد؟
ملاك دانش آموختگى براى دوره هاى کاردانى، كارشناسى پيوسته و ناپيوسته داشتن ميانگين كل حداقل ١٢ در پايان دوره است.
آیا در صورت انصراف از ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی می توان مدرک کاردانی گرفت؟
در صورتى كه دانشجوى منصرف يا محروم از تحصيل در دوره كارشناسى پيوسته حداقل 68 واحد درسى با نمره قبولى گذرانده و ميانگين كل دروس گذرانده وى ١٢ يا بالاتر باشد، در اين صورت مى تواند مدرک دوره کاردانى همان رشته را دريافت کند. در غير اين صورت، به دانشجوى مذكور فقط گواهى مبنى بر تعداد واحدهای گذرانده شده داده خواهد شد.
در صورتی که پس از گذراندن تمام واحدهای درسی معدل کمتر از 12 باشد چه می شود؟
چنانچه ميانگين كل دانشجويى پس از گذراندن تمام واحدهای درسى آن دوره كمتر از ١٢ باشد با موافقت شورای آموزشى دانشگاه، تنها يک نيمسال با رعايت سقف مجاز سنوات تحصيلى و اخذ شهريه به وی فرصت داده میشود تا با اخذ مجدد حداكثر ٢٠ واحد از دروسى كه با نمره كمتر از ١٢ گذرانده است و یا با موافقت شورا از ساير دروس تخصصى كه مردود شده و يا قبلا اخذ نشده است ثبت نام كرده و ميانگين كل دروس اخذ شده خود را به حداقل ١٢ برساند و مدرك تحصيلى دوره را دريافت كند در غير اين صورت از تحصيل محروم می شود.
آیا این امکان وجود دارد تا زمانی که نیازمند مدارک خود شدم آنان را از دانشگاه دریافت کنم؟ (مشترک در کلیه مقاطع)
با توجه به اينکه تمامی مدارک تحصيلی تحويلی به دانشگاه به هيچ عنوان تا پايان تحصيلات مرجوع نمی گردد، لذا موکدًا توصيه مي گردد از تمامی مدارک کپی تهيه نموده و نزد خود نگه داريد، در غير اينصورت دانشگاه در قبال تحويل کپی مدارک هيچگونه مسئوليتی برعهده ندارد.
نحوه ثبت نام پذیرش غیر حضوری چگونه است؟ (مشترک در کلیه مقاطع)
برای ثبت نام غیرحضوری از طریق سامانه گلستان و با استفاده از لینک https://golestan.iut.ac.ir/home/Default.htm اقدام کنید.
در کادر مربوط به شناسه کاربری و گذرواژه برای ثبت نام غیر حضوری که به صورت موردی پذیرش شده ام و ورودی مهرماه هستم، چه وارد کنم؟ (مشترک در کلیه مقاطع)
چنانچه به صورت موردی پذیرش شده اید و ورودی مهر هستید از کاراکتر M001 به همراه شماره داوطلبی براي شناسه و از کد ملي برای گذرواژه استفاده نمائيد.
در کادر مربوط به شناسه کاربری و گذرواژه برای ثبت نام غیر حضوری که به صورت موردی در بهمن ماه پذیرش شده ام، چه وارد کنم؟ (مشترک در کلیه مقاطع)
چنانچه به صورت موردی پذیرش شده اید و ورودی بهمن هستید از کاراکتر M002 به همراه شماره داوطلبی برای شناسه و از کد ملی برای گذرواژه استفاده نمائید.
منظور از آیکون های بررسی تغییرات و اعمال تغییرات در هنگام ثبت نام غیر حضوری چیست؟ (مشترک در کلیه مقاطع)
پس از وارد نمودن کليه اطلاعات و تاييد اطلاعات وارد شده در پایین فرم ابتدا بر روی آیکون "بررسی تغییرات" کلیک نمایید تا چنانچه اشتباهاتی در اطلاعات وارد شده وجود دارد به شما نمایش داده شود و در صورتیکه پیغام سبز رنگ مبنی بر "مشکلی برای انجام عملیات وجود ندارد" در یافت نمودید حال بر روی آیکون "اعمال تغییرات" کلیک نمائید.
نحوه درخواست کد پیگیری در هنگام استعلام سوابق تحصیلی چگونه است؟ (مشترک در کلیه مقاطع)
لازم است روی لینک https://estelam.msrt.ir کلیک نموده وارد سایت وزارت علوم شوید. در سایت مربوطه پس از تکمیل اطلاعات درخواستی کد پیگیری به شماره موبایل ثبت شده در فرم ارسال می گردد. دانشجو باید کد دریافتی را در کادر کد پیگیری وارد نموده و سپس بر روی لینک استعلام سوابق تحصیلی کلیک نماید تا در جدول جواب استعلام قابل مشاهده گردد.
پس از پایان ثبت نام برای ورود مجدد به سیستم گلستان کادر مربوط به شماره دانشجویی ظاهر می شود، شماره دانشجویی را چگونه پیدا کنم؟ (مشترک در کلیه مقاطع)
پس از پذیرش نهایی و دریافت پیامک پذیرش، شناسه کاربری شما در سیستم گلستان به شماره دانشجویی تغییر میکند بنابراين براي ورود به سيستم گلستان لازم است در قسمت شناسه کاربري شماره دانشجويي و در قسمت گذرواژه کد ملي خود را وارد نماييد.
در صورت فراموشی کلمه عبور چه اقدامی انجام دهم؟ (مشترک در کلیه مقاطع)
در صورت فراموشی نام و کلمه عبور لازم است با دفتر آموزش دانشکده خود تماس بگیرید.
در صورت بروز مشکل حین ثبت نام اینترنتی چه کار کنم؟ (مشترک در کلیه مقاطع)
در صورت هر گونه اشکال صرفا در مراحل پذیرش اینترنتی با شماره تلفن 33911010 در ساعات اداری تماس حاصل نمایید.
چگونه درخواست حذف ترم پزشکی بدهم؟ (مشترک در کلیه مقاطع)
مراجعه به سیستم گلستان و پس از آن به ترتیب وارد منوی آموزش، پیشخوان خدمت، انتخاب درخواست بررسی مشکلات آموزشی و انتخاب نوع درخواست در ادامه انتخاب نوع ترم و ثبت متن درخواست الزامی است. توجه آپلود مدارک پزشکی الزامی است. جهت راهنمایی بیشتر از لینک https://nst.iut.ac.ir/fa/Educational-guide-Bs استفاده کنید.
چگونه درخواست حذف پزشکی درس بدهم؟ (مشترک در کلیه مقاطع)
مراجعه به سیستم گلستان و پس از آن به ترتیب وارد منوی آموزش، پیشخوان خدمت، انتخاب درخواست بررسی مشکلات آموزشی و انتخاب نوع درخواست در ادامه انتخاب نوع ترم، شماره درس و ثبت متن درخواست الزامی است. توجه آپلود مدارک پزشکی الزامی است. جهت راهنمایی بیشتر از لینک https://nst.iut.ac.ir/fa/Educational-guide-Bs استفاده کنید.
چگونه درخواست حذف مجاز درس بدهم؟ (مشترک در کلیه مقاطع)
مراجعه به سیستم گلستان و پس از آن به ترتیب وارد منوی آموزش، پیشخوان خدمت، انتخاب درخواست بررسی مشکلات آموزشی و انتخاب نوع درخواست در ادامه انتخاب نوع ترم، شماره درس و ثبت متن درخواست الزامی است. جهت راهنمایی بیشتر از لینک https://nst.iut.ac.ir/fa/Educational-guide-Bs استفاده کنید.
تعداد مجاز غیبت در کلاسهای درس به چه میزان است؟ (مشترک در کلیه مقاطع)
اگر بیش از سه شانزدهم جلسات کلاس را غیبت کند نمره آن درس صفر خواهد بود.
تعداد غیبت های مجاز در یک درس در هر نیم سال تحصیلی چقدر است؟ (مشترک در کلیه مقاطع)
حداکثر سه شانزدهم جلسات کلاس همان درس
اگر تعداد غیبت ها بیشتر از غیبت های مجاز بشود چه اتفاقی می افتد؟ (مشترک در کلیه مقاطع)
اگر دانشجو در طول يك نيمسال تحصيلى در درسى بيش از سه شانزدهم جلسات كلاس و يا در جلسه امتحان پايان نيمسال همان درس غيبت كند، در آن درس با نمره صفر و يا نمره مردودى ديگرى كه بر اساس تكاليف و امتحان ميان ترم محاسبه شده، مردود مى شود. در صورتى که به تشخيص دانشگاه غيبت دانشجو موجه تشخيص داده شود، آن درس از مجموعه درس هاى آن نيمسال حذف می شود.
اگر در جلسه امتحان غیبت کنیم چه اتفاقی می افتد؟ (مشترک در کلیه مقاطع)
اگر دانشجو در طول يك نيمسال تحصيلى در درسى بيش از سه شانزدهم جلسات كلاس و يا در جلسه امتحان پايان نيمسال همان درس غيبت كند، در آن درس با نمره صفر و يا نمره مردودى ديگرى كه بر اساس تكاليف و امتحان ميان ترم محاسبه شده، مردود مى شود. در صورتى که به تشخيص دانشگاه غيبت دانشجو موجه تشخيص داده شود، آن درس از مجموعه درس هاى آن نيمسال حذف می شود.
برای انصراف از دانشگاه چه مراحلی را باید طی کرد؟ (مشترک در کلیه مقاطع)
دانشجوى متقاضى انصراف از تحصيل، بايد درخواست انصراف خود را شخصا و به صورت كتبى با ذكرتاريخ و امضا شده به دانشكده تسليم كند. دانشجو مجاز است فقط براى يک بار و تا دو ماه از تاريخ ارائه درخواست، تقاضای انصراف خود را پس بگيرد؛ در غير اين صورت، پس از انقضای اين مهلت، حكم انصراف از تحصيل وى صادر مى شود.
اگر در یک نیمسال ثبت نام نکنیم چه می شود؟ (مشترک در کلیه مقاطع)
عدم مراجعه يا عدم ثبت نام دانشجو در يک نيمسال تحصيلى به منزله انصراف از تحصيل تلقى مى شود. در صورتى كه قبل از اتمام آن نيمسال تحصيلى، دانشجو درخواست ادامه تحصيل خود را به همراه دلايل لازم ارائه نمايد، با تايید استاد راهنما/راهنماى آموزشى و موافقت شوا و عدم وجود منع آموزشى ديگر، امكان ادامه تحصيل وجود داشته و برای آن نيمسال مرخصى تحصيلى لحاظ مى شود. در غير اينصورت انصراف از تحصيل وى صادر مى شود.
از چه مرورگری برای ورود به سامانه یکتا استفاده کنم؟ (مشترک در کلیه مقاطع)
بایستی آخرین نسخه مرورگر گوگل کروم یا فایرفاکس را نصب کرده باشید و اگر کلاس با ادوب کانکت برگزار می شود نرم افزار مربوطه را از قبل نصب کنید و به راهنماهای آن به دقت توجه نمایید.
پسورد و گذرواژه برای ورود به سامانه یکتا چیست؟ (مشترک در کلیه مقاطع)
وقتي براي نخستين بار مي خواهيد به سامانه وارد شويد ابتدا بايد پسورد خود را از طريق "گزارش ۶۷۲ گلستان و گذرواژه در سیستم های دیگر" دريافت نمائيد.
برای پاسخگویی به کوئیزها در سامانه یکتا چگونه عمل کنم؟ (مشترک در کلیه مقاطع)
جهت اطلاع از کوئیزها و پاسخ دادن به آنها از لینک https://yekta.iut.ac.ir/pluginfile.php/2/course/section/1/student-exam استفاده نمایید.
نحوه ورود به سامانه آموزشهای الکترونیک و آزاد چگونه است؟ (مشترک در کلیه مقاطع)
برای اطلاع از نحوه ورود به سایت آموزشهای الکترونیک ازاد از این لینک https://nst.iut.ac.ir/fa/node/2124 استفاده شود.
راهنمای پذیرش غیر حضوری و اطلاعیه های مربوط را از کجا می توانم مطالعه کنم؟
مطالعه راهنمای پذیرش غیر حضوری و اطلاعیه های مربوط در سایت دانشگاه صنعتی اصفهان و اداره کل آموزش دانشگاه صنعتی اصفهان به نشانی https://amoozesh.iut.ac.ir و کانالهای ارتباطی اطلاع رسانی https://t.me/IUT_EDU و Instagram.com/iut_edu
چه مدارکی را باید اسکن کنیم؟
عکس تمام رخ پرسنلی 4 × 3 جدید، صفحات اول و دوم شناسنامه، کارت ملی (پشت و رو)، مدرک تحصیلی دیپلم، ریزنمرات دیپلم، مدرک تحصیلی پیشدانشگاهی (دانشآموزان سالی واحدی)، ریزنمرات پیشدانشگاهی (دانش آموزان سالی واحدی)، کارت پایان خدمت یا معافیت دائم
شرایط فایل های اسکن شده چیست؟
فایل اسکن شده با حداقل حجم مشخص شده و حداکثر کیفیت و با فرمت jpg باشد
مراحل پذیرش اینترنتی را در چه سایتی انجام دهم؟
در زمان ثبت نام چه هزینه هایی را باید پرداخت کنم؟
پرداخت اینترنتی شامل هزینه خدمات جانبی (کارت دانشجویی، تشکیل پرونده الکترونیکی و پرونده بهداشتی) برای کلیه پذیرفته شدگان و شهریه (فقط دانشجویان شهریهپرداز) با استفاده از کارتهای شتاب به وسیله رمز پویا
بعد از پرداخت هزینه ها چه کاری باید انجام دهم؟
ذخیره و چاپ فرمهای تعهد امضا شده و تحویل آن در زمان اعلام شده به همراه اصل سایر مدارک
در صورت عدم ارسال فرم های تعهد چه مشکلی پیش می آید؟
در صورت عدم ارسال فرمهای تعهد، پذیرش شما مخدوش خواهد شد
از کجا بدانم مراحل را به درستی انجام داده ام؟
دریافت پیامک تایید کارشناس اداره کل آموزش در صورت تکمیل کلیه مراحل فرایند پذیرش اینترنتی و یا دریافت پیامک عدم تایید درصورت ناتمام بودن یا داشتن مشکل در فرایند پذیرش اینترنتی و اصلاح گامهای قبلی
دانشجویان پسر مشمول چگونه میتوانند درخواست معافیت تحصیلی بدهند؟
دانشجوی پسر مشمول جهت درخواست معافیت تحصیلی میتواند به یکی از دو روش زیر اقدام نماید:
الف) چاپ گزارش درخواست معافیت تحصیلی (گزارش 5163) از سیستم گلستان و مراجعه به نزدیکترین دفتر پلیس+10 محل سکونت خود با در دست داشتن اصل و کپی برابر اصل مدرک تحصیلی قبلی، اصل و کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی و دریافت تایید معافیت تحصیلی و ارسال آن به همراه سایر مدارک
ب) درخواست معافیت تحصیلی از طریق پرتال جامع سازمانی نظام وظیفه به آدرس https://services.epolice.ir با نام کاربری (کد ملی) و کلمه عبور (کد سخا قابل دریافت از مراکز پلیس +10 سراسر کشور)
پذیرفته شدگانی که درحال انجام خدمت مقدس سربازی هستند باید چه کاری انجام دهند؟
پذیرفته شدگانی که درحال انجام خدمت مقدس سربازی هستند لازم است در پذیرش غیرحضوری وضعیت نظام وظیفه را مشمول انتخاب نمایند تا بتوانند درخواست تایید معافیت تحصیلی را از سیستم دریافت و جهت انجام مراحل معافیت تحصیلی به پلیس +10 مراجعه نمایند
برای انجام طرح پایش سلامت جسم چه کنیم؟
جهت طرح پایش سلامت جسم در سایت https://portal.saorg.ir/physicalhealth ثبتنام نموده و سپس به نزدیکترین پایگاه و یا مرکز جامع سلامت شهری محل زندگی خود مراجعه و نسبت به تشکیل پرونده الکترونیک سلامت (سامانه سیب) اقدام و کد تایید شده تشکیل پرونده از طرف مرکز مربوط را دریافت نموده و سپس برای چگونگی نحوه ارسال، به سایت مرکز بهداشت و درمان دانشگاه (https://clinic.iut.ac.ir) مراجعه نمایند
برای انجام طرح پایش سلامت روان چه کنیم؟
برای پایش سلامت روان به سایت https://portal.saorg.ir/mentalhealth مراجعه نموده و پس از تکمیل پرسشنامه سلامت روان خود، خروجی آن را چاپ و برای ارائه به مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی دانشگاه نزد خود نگاه دارید
برای انجام طرح پایش سلامت جسم و روان تا چه زمان فرصت داریم؟
یک ماه پس از ثبت نام
در صورت عدم انجام طرح پایش سلامت جسم و روان چه اتفاقی می افتد؟
درصورت عدم انجام این مرحله ظرف یک ماه عواقب مشکلات آموزشی بعدی به عهده شخص دانشجو خواهد بود
برای اطلاع از اطلاعیه های تسهیلات رفاهی به کجا مراجعه کنم؟
دانشجویان میتوانند جهت رویت کلیه اطلاعیههای مربوط به تسهیلات رفاهی (اسکان، تغذیه، وام کمک هزینه تحصیلی و ...) به آدرس: https://studentaffairs.iut.ac.ir مراجعه نمایند
مراحل انجام ثبت نام و پذیرش کدامند؟
برای اطلاع از مراحل مربوطه به لینک مقابل مراجعه کنید. https://news.iut.ac.ir/announce/30747
پس از تکمیل پذیرش غیر حضوری چه کاری انجام دهم؟
پذیرفته شدگانی که پذیرش غیرحضوری خود را تکمیل و کارت دانشجویی موقت دریافت کردهاند، لازم است مدارک زیر را حداکثر ظرف مدت 7 روز کاری با مراجعه به یکی از دفاتر پستی محل سکونت خود و طبق چک لیست ارسال مدارک و فقط طبق تفاهمنامه منعقد شده با شرکت پست جمهوری اسلامی ایران به این دانشگاه پست نمایند
چه مدارکی را باید برای دانشگاه پست کنم؟
فرمهای تعهدنامه چاپ و امضاء شده از پذیرش اینترنتی، 2 قطعه عکس پرسنلی 4 × 3، یک سری کپی تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی به صورت پشت و رو، اصل مدرک دیپلم و ریزنمرات دیپلم، اصل مدرک پیشدانشگاهی و ریزنمرات پیشدانشگاهی (دانشآموزان سالی واحدی)، تصویر برابر اصل مدرک نظام وظیفه (تایید شده در یکی از دفاتر اسناد رسمی) یا اصل نامه تاییدیه معافیت تحصیلی دریافت شده از دفاتر پلیس +10 سراسر کشور مخصوص دانشجویان مشمول
مدارک را به چه آدرسی پست کنم؟
اصفهان- دانشگاه صنعتی اصفهان- اداره کل آموزش- اداره پذیرش- کدپستی 8415683111
آیا میتوان در صورت لزوم مدارک تحویل داده شده به دانشگاه را پس بگیرم؟
از آنجا که مدارک تحصیلی در هنگام تحویل به اداره کل آموزش تا پایان تحصیلات برگشت داده نمیشود، توصیه میشود دانشجویان گرامی کپی و کپی برابر با اصل (درصورت نیاز) از مدارک تحصیلی تحویلی تهیه و نزد خود نگاه دارند
در صورت داشتن سوال با چه شماره ای تماس بگیرم؟
در صورت داشتن هرگونه سوال، در طول ساعات اداری (8 الی 14) با شماره 031339112307 تماس حاصل نمایید
در کادر مربوط به شناسه کاربری و گذرواژه برای ثبت نام غیر حضوری مقطع دکتری ورودی مهرماه چه وارد کنم؟
چنانچه ورودی مهرماه ومقطع دکتری هستيد از کاراکترD001 به همراه شماره داوطلبی برای شناسه و از کد ملی برای گذرواژه استفاده نمائيد.
در کادر مربوط به شناسه کاربری و گذرواژه برای ثبت نام غیر حضوری دکتری ورودی بهمن ماه چه وارد کنم؟
چنانچه ورودی بهمن و مقطع دکتری هستيد از کاراکتر D002 به همراه شماره داوطلبی براي شناسه و از کد ملی برای گذرواژه استفاده نمائيد.
در کادر مربوط به شناسه کاربری و گذرواژه برای ثبت نام غیر حضوری کارشناسی ارشد ورودی مهرماه چه وارد کنم؟
چنانچه ورودی مهرماه ومقطع کارشناسی ارشد هستيد از کاراکتر A001 به همراه شماره داوطلبی برای شناسه و از کد ملی برای گذرواژه استفاده نمائيد.
در کادر مربوط به شناسه کاربری و گذرواژه برای ثبت نام غیر حضوری کارشناسی ارشد ورودی بهمن چه وارد کنم؟
چنانچه ورودی بهمن ومقطع کارشناسی ارشد هستيد از کاراکتر A002 به همراه شماره داوطلبی برای شناسه و از کد ملی برای گذرواژه استفاده نمائيد.
در کادر مربوط به شناسه کاربری و گذرواژه برای ثبت نام غیر حضوری افراد متقاضی بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد چه وارد کنم؟
چنانچه از طریق سیستم آزمون دانشگاه (متقاضیان بدون آزمون کارشناسی ارشد سایر دانشگاه های دولتی) ثبت نام و پذیرش شده اید از کاراکتر Z001 به همراه شماره پرونده ثبت نامی در سیستم آزمون برای شناسه و از کد ملی برای گذرواژه استفاده نمایید.
نحوه پذیرش اینترنتی دانشجویان ارشد به چه نحوی است؟
برای اطلاع از نحوه پذیرش دانشجویان ارشد از لینک مقابل استفاده کنید. https://nst.iut.ac.ir/fa/node/1937
نحوه پذیرش اینترنتی دانشجویان دکتری به چه نحوی است؟
برای اطلاع از نحوه پذیرش دانشجویان دکتری از لینک مقابل استفاده کنید. https://nst.iut.ac.ir/fa/node/1937
حد نصاب لازم آزمون های زبان انگلیسی مورد تایید برای پذیرش قطعی در دوره دکترا چقدر است؟
جهت اطلاع از حد نصاب نمره زبان انگلیسی به لینک مقابل مراجعه نمایید. https://nst.iut.ac.ir/sites/start/files/files_files/shivename_phd97.pdf
تعداد واحدهای درسی دوره دکتری تخصصی چقدر است؟
به منظور آشنایی با تعداد واحدهای درسی دوره دکتری و تعداد واحدهای آموزشی با پژوهشی آن به لینک مقابل مراجعه نمایید. https://nst.iut.ac.ir/sites/start/files/files_files/shivename_phd97.pdf
در دوره دکتری نمره قبولی در هر درس و میانگین کل قابل قبول پس از گذراندن تمام واحد های آموزشی چند است؟
نمره قبولی در هر درس 14 و میانگین کل قابل قبول پس از گذراندن تمام واحد های آموزشی 16 است.
چه مواردی موجب محرومیت دانشجوی دکتری از ادامه تحصیل می شود؟
برای اطلاع از مواردی که باعث محروم شدن دانشجو از ادامه تحصیل در دوره دکتری میشود از لینک مقابل استفاده کنید. https://nst.iut.ac.ir/sites/start/files/files_files/shivename_phd97.pdf
ملاک دانش آموختگی در دوره دکتری چیست؟
ملاک دانش آموختگی گذراندن کلیه واحدهای دوره، داشتن میانگین کل حداقل 16، موفقیت (قبولی) در دفاع از رساله و ارائه تاییدیه انجام اصلاحات مورد نظر هیئت داوران است.
رساله دکتری چگونه ارزیابی می شود؟
ارزشیابی به صورت کیفی است. قبول با درجه: خوب (16 تا 17/99)، خیلی خوب (18 تا 18/99) و یا عالی (19 تا 20)
برای دفاع دکتری چه شرایطی لازم است؟
برای آگاهی از شرایط دفاع از لینک مقابل استفاده کنید. https://nst.iut.ac.ir/sites/start/files/files_files/shivename_phd97.pdf
آیا این امکان وجود دارد تا زمانی که نیازمند مدارک خود شدم آنان را از دانشگاه دریافت کنم؟ (مشترک در کلیه مقاطع)
با توجه به اينکه تمامی مدارک تحصيلی تحويلی به دانشگاه به هيچ عنوان تا پايان تحصيلات مرجوع نمی گردد، لذا موکدًا توصيه مي گردد از تمامی مدارک کپی تهيه نموده و نزد خود نگه داريد، در غير اينصورت دانشگاه در قبال تحويل کپی مدارک هيچگونه مسئوليتی برعهده ندارد.
نحوه ثبت نام پذیرش غیر حضوری چگونه است؟ (مشترک در کلیه مقاطع)
برای ثبت نام غیرحضوری از طریق سامانه گلستان و با استفاده از لینک https://golestan.iut.ac.ir/home/Default.htm اقدام کنید.
در کادر مربوط به شناسه کاربری و گذرواژه برای ثبت نام غیر حضوری که به صورت موردی پذیرش شده ام و ورودی مهرماه هستم، چه وارد کنم؟ (مشترک در کلیه مقاطع)
چنانچه به صورت موردی پذیرش شده اید و ورودی مهر هستید از کاراکتر M001 به همراه شماره داوطلبی براي شناسه و از کد ملي برای گذرواژه استفاده نمائيد.
در کادر مربوط به شناسه کاربری و گذرواژه برای ثبت نام غیر حضوری که به صورت موردی در بهمن ماه پذیرش شده ام، چه وارد کنم؟ (مشترک در کلیه مقاطع)
چنانچه به صورت موردی پذیرش شده اید و ورودی بهمن هستید از کاراکتر M002 به همراه شماره داوطلبی برای شناسه و از کد ملی برای گذرواژه استفاده نمائید.
منظور از آیکون های بررسی تغییرات و اعمال تغییرات در هنگام ثبت نام غیر حضوری چیست؟ (مشترک در کلیه مقاطع)
پس از وارد نمودن کليه اطلاعات و تاييد اطلاعات وارد شده در پایین فرم ابتدا بر روی آیکون "بررسی تغییرات" کلیک نمایید تا چنانچه اشتباهاتی در اطلاعات وارد شده وجود دارد به شما نمایش داده شود و در صورتیکه پیغام سبز رنگ مبنی بر "مشکلی برای انجام عملیات وجود ندارد" در یافت نمودید حال بر روی آیکون "اعمال تغییرات" کلیک نمائید.
نحوه درخواست کد پیگیری در هنگام استعلام سوابق تحصیلی چگونه است؟ (مشترک در کلیه مقاطع)
لازم است روی لینک https://estelam.msrt.ir کلیک نموده وارد سایت وزارت علوم شوید. در سایت مربوطه پس از تکمیل اطلاعات درخواستی کد پیگیری به شماره موبایل ثبت شده در فرم ارسال می گردد. دانشجو باید کد دریافتی را در کادر کد پیگیری وارد نموده و سپس بر روی لینک استعلام سوابق تحصیلی کلیک نماید تا در جدول جواب استعلام قابل مشاهده گردد.
پس از پایان ثبت نام برای ورود مجدد به سیستم گلستان کادر مربوط به شماره دانشجویی ظاهر می شود، شماره دانشجویی را چگونه پیدا کنم؟ (مشترک در کلیه مقاطع)
پس از پذیرش نهایی و دریافت پیامک پذیرش، شناسه کاربری شما در سیستم گلستان به شماره دانشجویی تغییر میکند بنابراين براي ورود به سيستم گلستان لازم است در قسمت شناسه کاربري شماره دانشجويي و در قسمت گذرواژه کد ملي خود را وارد نماييد.
در صورت فراموشی کلمه عبور چه اقدامی انجام دهم؟ (مشترک در کلیه مقاطع)
در صورت فراموشی نام و کلمه عبور لازم است با دفتر آموزش دانشکده خود تماس بگیرید.
در صورت بروز مشکل حین ثبت نام اینترنتی چه کار کنم؟ (مشترک در کلیه مقاطع)
در صورت هر گونه اشکال صرفا در مراحل پذیرش اینترنتی با شماره تلفن 339112307 در ساعات اداری تماس حاصل نمایید.
چگونه درخواست حذف ترم پزشکی بدهم؟ (مشترک در کلیه مقاطع)
مراجعه به سیستم گلستان و پس از آن به ترتیب وارد منوی آموزش، پیشخوان خدمت، انتخاب درخواست بررسی مشکلات آموزشی و انتخاب نوع درخواست در ادامه انتخاب نوع ترم و ثبت متن درخواست الزامی است. توجه آپلود مدارک پزشکی الزامی است. جهت راهنمایی بیشتر از لینک https://nst.iut.ac.ir/fa/Educational-guide-Bs استفاده کنید.
چگونه درخواست حذف پزشکی درس بدهم؟ (مشترک در کلیه مقاطع)
مراجعه به سیستم گلستان و پس از آن به ترتیب وارد منوی آموزش، پیشخوان خدمت، انتخاب درخواست بررسی مشکلات آموزشی و انتخاب نوع درخواست در ادامه انتخاب نوع ترم، شماره درس و ثبت متن درخواست الزامی است. توجه آپلود مدارک پزشکی الزامی است. جهت راهنمایی بیشتر از لینک https://nst.iut.ac.ir/fa/Educational-guide-Bs استفاده کنید.
چگونه درخواست حذف مجاز درس بدهم؟ (مشترک در کلیه مقاطع)
مراجعه به سیستم گلستان و پس از آن به ترتیب وارد منوی آموزش، پیشخوان خدمت، انتخاب درخواست بررسی مشکلات آموزشی و انتخاب نوع درخواست در ادامه انتخاب نوع ترم، شماره درس و ثبت متن درخواست الزامی است. جهت راهنمایی بیشتر از لینک https://nst.iut.ac.ir/fa/Educational-guide-Bs استفاده کنید.
تعداد مجاز غیبت در کلاسهای درس به چه میزان است؟ (مشترک در کلیه مقاطع)
اگر بیش از سه شانزدهم جلسات کلاس را غیبت کند نمره آن درس صفر خواهد بود.
تعداد غیبت های مجاز در یک درس در هر نیم سال تحصیلی چقدر است؟ (مشترک در کلیه مقاطع)
حداکثر سه شانزدهم جلسات کلاس همان درس
اگر تعداد غیبت ها بیشتر از غیبت های مجاز بشود چه اتفاقی می افتد؟ (مشترک در کلیه مقاطع)
اگر دانشجو در طول يك نيمسال تحصيلى در درسى بيش از سه شانزدهم جلسات كلاس و يا در جلسه امتحان پايان نيمسال همان درس غيبت كند، در آن درس با نمره صفر و يا نمره مردودى ديگرى كه بر اساس تكاليف و امتحان ميان ترم محاسبه شده، مردود مى شود. در صورتى که به تشخيص دانشگاه غيبت دانشجو موجه تشخيص داده شود، آن درس از مجموعه درس هاى آن نيمسال حذف می شود.
اگر در جلسه امتحان غیبت کنیم چه اتفاقی می افتد؟ (مشترک در کلیه مقاطع)
اگر دانشجو در طول يك نيمسال تحصيلى در درسى بيش از سه شانزدهم جلسات كلاس و يا در جلسه امتحان پايان نيمسال همان درس غيبت كند، در آن درس با نمره صفر و يا نمره مردودى ديگرى كه بر اساس تكاليف و امتحان ميان ترم محاسبه شده، مردود مى شود. در صورتى که به تشخيص دانشگاه غيبت دانشجو موجه تشخيص داده شود، آن درس از مجموعه درس هاى آن نيمسال حذف می شود.
برای انصراف از دانشگاه چه مراحلی را باید طی کرد؟ (مشترک در کلیه مقاطع)
دانشجوى متقاضى انصراف از تحصيل، بايد درخواست انصراف خود را شخصا و به صورت كتبى با ذكرتاريخ و امضا شده به دانشكده تسليم كند. دانشجو مجاز است فقط براى يک بار و تا دو ماه از تاريخ ارائه درخواست، تقاضای انصراف خود را پس بگيرد؛ در غير اين صورت، پس از انقضای اين مهلت، حكم انصراف از تحصيل وى صادر مى شود.
اگر در یک نیمسال ثبت نام نکنیم چه می شود؟ (مشترک در کلیه مقاطع)
عدم مراجعه يا عدم ثبت نام دانشجو در يک نيمسال تحصيلى به منزله انصراف از تحصيل تلقى مى شود. در صورتى كه قبل از اتمام آن نيمسال تحصيلى، دانشجو درخواست ادامه تحصيل خود را به همراه دلايل لازم ارائه نمايد، با تايید استاد راهنما/راهنماى آموزشى و موافقت شوا و عدم وجود منع آموزشى ديگر، امكان ادامه تحصيل وجود داشته و برای آن نيمسال مرخصى تحصيلى لحاظ مى شود. در غير اينصورت انصراف از تحصيل وى صادر مى شود.