رفتن به محتوای اصلی
x

با دانشگاه خود آشنا شويد... معرفي دانشگاه صنعتي اصفهان

 

دانشگاه

دانشگاه صنعتي اصفهان : چهلستون دانش و فناوري

دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان یکی از مراکز آموزش عالی ایران، فعالیت‌های آموزشی خود را در سال 1356 با پذیرش حدود 800 دانشجو در برخی رشته‌های فنی، مهندسی و کشاورزی آغاز نمود و اکنون با گذشت بیش از 40 سال از شروع فعالیت‌های آموزشی، این دانشگاه با 14 دانشکده، 8 پژوهشکده و 25 هسته علمی-پژوهشی، یکی از مراکز مهم آکادمیک ایران به شمار می‌رود،. همجواری با مراکز مهمی نظیر کارخانه ذوب آهن و فولاد و صنایع وابسته به آن‌ها و هم‌چنین مراکز مهم هسته ای کشور، این دانشگاه را در موقعیت استراتژیک دانشگاهی کشور قرار داده است.در حال حاضر بیش از 10000 دانشجو در این دانشگاه به تحصیل اشتغال دارند.

دانشگاه صنعتی اصفهان با برخورداری از کادر هیات علمی فعال و ممتاز و نیز امکانات استثنایی خود، مفتخر است که آموزش را با بهترین کیفیت و استانداردهای بین المللی ارائه نماید، به طوری که فارغ التحصیلان این دانشگاه با کیفیت ممتاز خویش فرصت‌های بزرگی برای تصدی مشاغل و مسئولیت‌های کلیدی در فضای صنعتی- اقتصادی رو به رشد کشور یافته و در ادامه تحصیلات عالی نیز موفقیت چشمگیری در داخل و خارج از کشور داشته اند.

دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان یکی از مهم ترین مراکز آموزش عالی کشورکه در پایتخت فرهنگ و تمدن ایران و در مهم ترین استان صنعتی کشور واقع شده است، با پشت سرگذاشتن بیش از چهار دهه فعالیت مستمر، موفق و پرثمرآموزشی و پژوهشی و تربیت صد ها تن از برجسته ترین نخبگان علمی، فرهنگی و صنعتی، افتخارات متعددی را در حوزه های مختلف علمی، آموزشی و پژوهشی به جای گذارده است.

این شهر بزرگ علمی آموزشی هم اینک با برخورداري‌ از كادر هيأت‌ علمي‌ فعال‌ و ممتاز و نيز امكانات‌ استثنائي‌ خود، در اغلب رشته های دانشگاهی در حوزه های مختلف فني‌ و مهندسي‌، كشاورزي‌، و علوم‌ پايه‌ ودر قالب 14 دانشکده، 8 پژوهشکده و 25 هسته علمی – پژوهشی پذیرای بیش از 11 هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری از داخل وخارج از کشور می باشد.

طی سالیان گذشته و درکنار به انجام رساندن صدها پروژه مهم صنعتی و پاسخگویی به نیازهای فناورانه و مبتنی بر دانش نوین صنایع گوناگون داخلی وخارجی، محققان این دانشگاه مهم صنعتی با ارائه مقالات پرتعداد و ارزشمند علمی پژوهشی بین المللی به نقش آفرینی در ارتقاء جایگاه علمی ایران در عرصه تولید علم جهانی پرداختند و به دنبال این امر، دانشگاه صنعتی اصفهان در یک جهش بی سابقه، جایگاهی ارزشمند در مهم ترین رتبه بندی های دانشگاهی بین المللی را تسخیر نمود.

 

تایج رتبه‌بندی موسسه آموزش عالی تایمز در سال 2024 اعلام شد|حضور دانشگاه صنعتی اصفهان در فهرست برترین دانشگاه های جهان

موسسه آموزش عالی تایمز فهرست رتبه‌بندی 1904 دانشگاه برتر جهان در سال 2024 را اعلام کرد. بر اساس این رتبه‌بندی دانشگاه صنعتی اصفهان در جایگاه 800-601 جهان قرار گرفته است.

 به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، دکتر حمیدرضا صفوی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان با اعلام این خبر بیان کرد: 73 دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی ایرانی در این فهرست قرار دارند که دانشگاه صنعتی اصفهان حائز رتبه 9 در بین دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی ایرانی شامل دانشگاه‌های علوم پزشکی، جامع و صنعتی شده است.
 وی افزود: جایگاه دانشگاه صنعتی اصفهان در این رتبه‌بندی نسبت به دو سال قبل صعود چشمگیری داشته و بهبودیافته است.
 عضو هیئت‌رئیسه دانشگاه صنعتی اصفهان خاطرنشان کرد: بنا بر اعلام مؤسسه تایمز، نسخه 2024 رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان این مؤسسه، با 2 هزار 673 دانشگاه شرکت‌کننده از بیش 120 کشور جهان، بزرگ‌ترین رتبه‌بندی انجام شده تا کنون است.
 صفوی افزود: مؤسسه تایمز از سال 2010 میلادی به‌صورت مستقل اقدام به رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان می‌نماید و دانشگاه صنعتی اصفهان از سال 2016 در این رتبه‌بندی حضور دارد.
 معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان این موفقیت را حاصل برنامه‌ریزی و تلاش کلیه اعضای هیئت‌علمی، دانشجویان و یاوران علمی دانشگاه دانست و با تبریک به جامعه دانشگاهی، ابراز امیدواری کرد، بهبود رتبه‌بندی دانشگاه صنعتی اصفهان در نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی، تداوم داشته باشد.
 

 گفتنی است جزئیات امتیازهای کسب شده دانشگاه در بخش‌های: آموزش، پژوهش، کیفیت پژوهش و چشم‌انداز بین‌المللی و همچنین فهرست کامل مؤسسات رتبه‌بندی شده سال 2024 این نظام رتبه‌بندی از طریق پیوند زیر در دسترس است:
http://l.iut.ac.ir/3v

 

 

 

مشاهده سايت دانشگاه

تحت نظارت وف ایرانی